Päivä Orange countyssä

Kun joku kaupunki pääsee yllättämään shoppailumahdollisuuksillaan ja lomameiningeillään, se on hyvä kaupunki se. Costa mesa, Orange countyssä osoittautui tällaiseksi paikaksi . South Coast Plasa -ostoskeskus: 250 kauppaa, 260 000 neliömetriä. Huntington beach: 13,7 kilometriä rantaa!

Täytyy sanoa, että nyt väsyttää.

Päädyimme Costa mesaan, Newport beachin kaupungin ja Huntingtonin rannan tuntumaan eilen, kun yllätykseksemme jaksoimmekin ajaa Pagesta aina tänne rannikolle saakka. Meillä ei ollut hotellia varattuna, mutta olimme asettaneet erään kivalta vaikuttavan paikan osoitteen navigaattoriin. Kymmenen tunnin ajomatkan jälkeen saavuimme hotellille vain kuullaksemme, että se oli loppuunmyyty. Onneksi saimme käyttää heidän langatonta verkkoaan ja niinpä istuimme pimentyneessä illassa katselemassa vieraan kaupungin hotellitarjontaa täyden hotellin aulassa.

Valitsimme lopulta Crowne Plaza -nimisen hotellin, sillä kotimme naapurissa Helsingissä sijaitsee saman ketjun paikka ja joku tarttumapinta piti väsyneenä löytää loputtomasta hotellivirrasta, jota verkko meille tarjoili. Hotelli oli napakymppi, sillä se sijaitsi yhden USAn suurimman ostoskeskuksen vieressä (vaikka emme tätä tiennetkään aluksi)! Päätimme jäädä toiseksikin yöksi.

Aamulla suuntasimme Hungington beachille, mutta lähes 30 celsiusasteen pudotus ilman lämmössä vuorokaudessa sai aikaan sellaisen kummallisen efektin kuin palelemisen! Muuta syytä emme sille keksineet, että miksi me - suomalaiset - emme tarenneet tuulisella rannalla reilua tuntia kauempaa 23 asteen lämmössä, kun muut näyttivät jäävän nauttimaan rantaelämästä mukisematta.

Paluumatkalla sitten huomasimme kävelyetäisyydellä sijaitsevan South Coast Plazan...

Nyt Kalifornia kuittaa ja toivottaa mukavaa uutta viikkoa kaikille. Zzzz

10 kommenttia

1. Joku on päässy Henri Bendelille!! Ja veikkaan että se joku ei ole Make :D

Voi vitsi tuosta rannasta tulee jotenki Miami Beach mieleen <3

1. joo meinasin sulle laittaa viestiä sieltä ostoskeskuksesta, että en kestä miten ihania kauppoja siellä on, miten paljon potentiaalisia häämekkoja mulle ja HENRI BENDEL ja kaikki!! Olin varmaan 45 minuuttia Bendelillä ja ostin sieltä flip flopit. Make nauro mulle kun tulin eufoorinen hymy huulilla ulos kun olin saanut HB:n kassin taas. Myös Forever 21:llä olin niin mielissään. Mut sunnuntain takia kaupat meni jo kiinni klo 18.30 :(

Tuo ranta oli mieletön, mutta ei sinänsä niin ylellinen kuin Miamissa. Kun ei ollut aurinkotuoleja, niin sormet oli tahmeana aurinkorasvasta ja hiekkaa oli kaikkialla. Ja sitä lensi tuulessa päälle. Miamin ranta säilyy siis ykkösenä toistaiseksi :)

2. California <3 Uijui, toi kyseinen Mall jäi meiltä käymättä, vaikka suosituksia sinne sainkin. Ei vaan ennättänyt (ja matkalaukku pursusi jo valmiiksi). Varmasti aika toimiva paikka ;)
    Juuh, kuules mekin oltiin sitä mieltä viikko-pari sitten siellä olleena, että tosi viileä tuuli mereltä vielä puhalsi. Onhan siellä muuten oikein lämmintä ja rannalla pystyy olemaan, mutta siltikin vielä mereltä tuuli viileästi ja yöthän eivät ole lainkaan niin lämpimät vielä kuin esimerkiksi nyt Suomessa. Mutta kyllä Cali silti voittaa ;) Viihtykää! :)

1. No hyvä kuulla, ettei se vika ollut vain meissä kun tuntui, että siellä on kylmä! :D

Se on hyvä, että jotain jää ensi kertaankin niin on syy tulla taas uudelleen, eikö totta? Voin vaan kuvitella et miten joudutaan tän kesän jälkeen pitää NAMEn kesksen sellasia vertaistukitapaamisia kun kaikilla on hirveä ikävä tänne :D

3. Ihanaa ihanaa!! Haluaisin jo shoppaamaan mun matkabudjetilla. :)
    Onneks täälläkin vihdoin aurinkoa taas, muuten olisin vielä enemmän kade. Ai että teidän kelpaa!

1. Nauti auringosta ja joka aamu on yks päivä lähempänä!! :))

4. Oih, tuo viimeinen kuvakombo on täydellinen, oot niin letkeän cool ja nuo palmut vaan on aina mun sydämessä! Ihania! Ja haha vähän repesin tuolle kuvalle missä Maken päästä kasvaa ilmapalloja. :D Nauttikaa! <3

1. Palmut on kyllä ihania!! Haha ja Make on niin pallopää ;D Me nautitaan! <3

5. Ihanaa, mä olen lukenut sunnutain ratoksia jo lukuisia postauksia tästä teidän kahden vuoden takaisesta reissusta! Ja mä en vieläkään voi uskoa, että ollaan oltu osittain samoissa paikoissa melkein samoina päivinä. OC:ssäkin ajeltiin vain pari päivää teidän jälkeen. Ja naurattaa nuo helteet, vaikka ne silloin melkein itketti. Nyt lähdetään kesäkuussa reissuun samoihin aikoihin kuin kaksi vuotta sitten ja kiroan jo ennakkoon, kuinka kuuma tulee olemaan! Autossahan pärjää, mutta just se, jos joutuu jossain tarpomaan edes puolta kilometriä, niin kuinka siitä selviää. Mutta tietty ollaan aivan superhyperinnoissaan tulevasta reissusta! Ja miten kiva fiilistellä täällä jo ennakkoon :)

1. Voih ihanaa, Stilettikorkokanta ei ole ihan kuollut, kiitos siitä Heidi! =) Ja kääk vitsi ku oltais törmätty Calissa. Ja iih en malta odottaa teidän reissua, mulla on niiiin kova ikävä Amerikkaan =) Elämän oikuista meidän huomio siirtyi yhtäkkiä kaikista Amerikan osavaltiosta Floridan suuntaan, jonne seuraavakin matka tulee sijoittumaan, mutta on niin ikävä kaikkialle muuallekin eikä vähiten näille seuduille. Saattaa olla että pitää itekin fiilistellä tää meidän taannoinen matka läpi ja ehkä käydä sunki blogi läpi :) Se ois mitä mainioin keino vältellä ruotsin opiskelua.... :P

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!