Juuri nyt: Hääpäivä ja aikakauden loppu - what a feeling!

Ajattelin säilöä talteen tuoreet fiilikset tästä elämän taitekohdan päivästä. Siitä on kyseltykin. Miltä nyt tuntuu? Yksitoista vuotta naimisissa elämäni miehen kanssa. Ensimmäinen lomapäivä ilman velvollisuuksia minkään työn suuntaan - kymmeneen kokonaiseen päivään :) Aika hyvältä ja vapaalta kuulkaa tuntuu!







Kun Make alkoi vikitellä mua aikoinaan, en ollut kiinnostunut yhtään. Piut paut hänestä! Vuosi meni, että aloin ymmärtää hyvän päälle ollenkaan. Taktiikka miehellä oli kyllä ovela. Kun muita oli läsnä, hän ei huomannutkaan minua. Kun oltiin sattumalta kahdestaan kaveripiirin kaikottua jonnekin, ei olisi ihanampaa ja huomaavaisempaa tyyppiä voinut mistään löytyä.

Huolella harkittu viileys muiden läsnäollessa alkoi puremaan minuun pikkuhiljaa. Ja on toiminut niin, että jo 13 vuotta olen vaan joka päivä ihastunut enemmän ja enemmän tähän kieroilijaan ja halunnut siltä huomiota ja viekkua enemmän ja enemmän vaan :) Melko tehokas taktiikka siis!

Tälle päivälle meillä ei ole erityisempiä suunnitelmia, sillä yhteen päivää asetetut odotukset kokemuksien mukaan saattavat johtaa lopulta kamalaan stressaamiseen ja suorituskeskeiseen juhlimiseen. Ja pettymyksiin, jos lahjat ei aivan menneetkään nappiin... :) Mieluummiin juhlii vähän väliä tekemällä seikkailuja maailmalle ja ilahduttamalla toista muutenkin säännöllisesti.

Itse asiassa mulla on tällä hetkellä päällä hirveä päänsärky. Viime päivät ja viikot ovat olleet todella kuluttavia ja kuumottavia. On pitänyt laittaa yksi aikakausi elämästä pakettiin fyysisesti ja henkisesti. Eilen alkuillasta sammutin valot tyhjästä työhuoneestani ja luovutin työvälineet ja avaimet pois.



Viimeisten kahden vuoden aikana olen oppinut paljon uutta itsestäni. Olen eri ihminen kuin vuonna 2011. Entinen urakeskeinen ajatusmaailma on tällä hetkellä ihan taka-alalla elämässä. Jätin taakseni vapaaehtoisesti työn ja aseman, jota moni piti ihailtavana ja kiinnipidettävänä. Aamulla, kun heräsin, ensimmäinen ajatus oli, että olen VAPAA! Työ, raha, valta tai asema eivät vie tai määrittele minua vaan seuraan sydämeni ääntä minne ikinä se viekään minua. En ehkä tiedä vielä tarkalleen mitä se on, mutta aion ottaa siitä selvää. 

Kaikki ei sovi kaikille. 

Olen hyvä sellaisena kuin olen. Olen visuaalinen ihminen. Kaunis kukkanen pöydällä voi pelastaa päiväni, pahankin sellaisen. Olen itsenäinen. Olen haaveilija. Olen kiinnostunut kauneudesta, väreistä, onnellisuudesta, ihmisistä, maailman kolkista. Olen sinnikäs. En ole maailmanparantaja, mutta välitän paljon. En ole mustavalkoinen ja ehdoton. 

Haluan oppia rakastamaan enemmän ja ymmärtämään. En kuitenkaan analysoimaan. Haluan elää hetkessä ja elänkin. En tiedä missä olen ensi syksynä ja rakastan sitä ajatusta! 


Olen todella kiitollinen kaikesta kokemastani työssä ja rakkaudessa. Sen takia viisaampi ja rikkaampi. En haikaile. Kaikki tarpeellinen säilyy elämässä muutoksista huolimatta. Uudet, jännittävät seikkailut kutsuvat! 

God takes care of his own, even while they sleep!

10 kommenttia

  1. Voi Ultsi, tää oli niin ihana kirjotus että mä oon täälä melkeen tippa linssissä! Ihanaa, vapaata ja rakkaudentäyteistä viikonloppua mussukat. Onneks ens viikonloppuna nähhään <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana! Sun kommentit on sniipis-ihania <3 Cu soon!!!! Huomenna tuun jo Ouluun!

      Poista
  2. Ihana tuo hääkuva, ootte niin nuoria... ja ihana postaus. Oon todennu omassa elämässä saman. Mullakin oli ennen se niin sanottu ura ja kansainvälinen työ, jossa pääsi matkustamaan mutta se ei todellakaan tehny mua onnelliseks. Tärkeintä on todella olla onnellinen ja tehdä sitä mitä itse haluaa, ei sitä mitä muut odottaa tai edellyttää. :)

    Ihana Ulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Kea! Joo on kyllä hassua kuinka nuori sitä oli naimisiin mennessään! Ko vieläki on näin nuori hohoh :) Sää oot just inspiroiva esimerkki ihmisestä, joka elää ihailtavalla tavalla oman näköistään elämää <3 Pysy tuollaisena!

      Poista
  3. Ihanaa hääpäivää teille <3
    On Ulla kerrassaan mahtavaa, että teet asioita jotka tekevät juuri sinut onnelliseksi, etkä niitä mitä tämä ympäröivä maailma ikään kuin odottaa sinun tekevän. Ja sama koskee tietysti myös parisuhdetta ja juhlapäivien viettoa, eli tehkää asioita, jotka sopivat teille ja tekevät teidät iloisiksi ja onnelliseksi. On kyllä niiiin totta tuo yhteen päivään kohdistettujen odotusten riski ;) -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Milla <3 Toivottavasti nähdään pian taas ja päästään vaihtamaan ajatuksia myös kasvotusten!

      Poista
  4. Ui vitsi, aivan sairaan korkea hatunnosto noista 13 yhteisestä vuodesta, arvostan ihan hirveästi sekä tietysti näin ens kesänä vaimoksi (IIIIIIKS!!!) alkavana on tosi ihanaa kuulla tällaisia tarinoita. Hurjasti onnitteluja teidän suuntaan! <3

    Ja ihanaa uutta elämää, nyt se vasta alkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Inka, susta tulee niin hyvä vaimo =) Teette varmasti itekin seuraavat 11 vuotta kivoja juttuja Karimin kans jatkossakin, kun niin hyvä meno teillä on jo nyt. Iloisia hääsuunnitteluaikoja!

      Poista
  5. Aivan ihana kirjoitus ja mahtavaa, että uskallat olla oma itsesi. Onnea teille molemmille!

    VastaaPoista
  6. Kiitos Marjo! Tällaiset kommentit lämmittää niin mieltä. <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!