Matkablogin kehittämistyökalu / Tavoitteet


Sosiaalista mediaa ja blogeja käsittelevästä tutkimuksista on käynyt ilmi, että itsensä toteuttaminen, luova itseilmaisu, omien taitojen kehittäminen, samanmielisen seuran etsintä, tiedonhaku ja osaamisen jakaminen ovat sisältöjä tuottavien ihmisten yleisimpiä motivaation lähteitä. (Noppari & Hautakangas 2012.) Opinnäytetyötäni varten tekemät haastattelut todistivat samaa. Bloggaajana menestyminen tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Ota hetki aikaa ja määrittele itsellesi, että mikä sinua motivoi. Toisia vie eteenpäin numeraaliset tavoitteet, toiset määrittelevät blogilleen muunlaiset menestyksen mittarit. Kun tämä kohta on sinulle selvä, heitä mielestäsi turhat paineet niiden osa-alueiden osalta, jotka eivät ole relevantteja sinun tavoitteitasi ajatellen. Suuntaa kaikki energia siihen, mikä sinulle on tärkeää.

1. Määrälliset tavoitteet
Mikäli numeraaliset tavoitteet motivoivat sinua, voit lisätä taulukkoa hyödyntäen bloggaamiselle määrälliset tavoitteet.


2. Laadulliset tavoitteet
Mitä muita kuin määrällisiä tavoitteita sinulla on bloggaamiselle? Onko mielessäsi pienempi rajattu kohderyhmä, jonka keskuudessa haluat saavuttaa vaikuttaja-aseman? Tai kumppanuuksia, joita haluat solmia (Rantapallo, ParisRio, Suomen Blogimedia, Indiedays...)? Haluatko saada kutsuja tilaisuuksiin ja uusia ihmisiä elämääsi blogin kautta? Haluatko käydä keskustelua muiden samasta asiasta kiinnostuneiden kanssa ja jakaa tietoa? Onko blogisi paikka, johon itseilmaisusi ja osaamisesi kulminoituu? Mitä ovat ne syyt, jonka vuoksi sinulla on blogi?

3. Mittarit / analytiikka
Mitä haluat mitata ja kuinka usein? Miten toteutat sen? Google analytics?


>> And now, go get what you want, travelblogger!




Ei kommentteja

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!